Buset, Nenek Ini Main Tembak Gara-Gara Di Tolak













ST PETERSBURG: Seorang wanita berusia 92 tahun yang gagal menggoda seorang lelaki lebih muda bertindak menembak tetangganya itu.

Polisi berkata, Helen Staudinger, mau lelaki itu memberi ciuman dan berang apabila permintaannya tidak dipenuhi meskipun tahu tetangganya itu sudah mempunyai teman wanita.
Wanita dari Florida itu melepaskan tembakan empat kali menggunakan pistol semi automatik ke arah tetangganya yang berusia 53 tahun karena enggan menciumnya, kata polisi kemarin.

“Jika kepala saya ke depan sedikit tentunya peluru akan kena belakang kepala saya. Tiga tembakan terkena tepi rumah,” kata lelaki itu, Dwight Bettner yang mengakui hubungannya dengan Staudinger baik sebelum ini.

Staudinger dipenjara sehari selepas ditahan atas tuduhan melakukan serangan dengan senjata berbahaya dan menembaki kediaman. Wanita itu juga dilaporkan menembaki kenderaan tetangganya.

Laporan polisi menyatakan, Staudinger memberitahu pihak berkuasa bahawa dia pergi ke rumah Bettner di Pelabuhan McCoy, Florida, dan enggan pulang sampai lelaki itu mau menciumnya.

Karena Bettner masih enggan me lakukannya, mereka bertengkar dan Staudinger keluar dengan keadaan marah. Bettner berkata, tidak lama selepas itu, dia sedang berbincang di telepon dengan bapaknya apabila terdengar bunyi tembakan.
Satu peluru menembus atap rumahnya dan dia terkena serpihan kaca. Helen mulai menyukai tetangganya tersebut sejak dia pindah 6 bulan lalu

“Saya membantunya membuang sampah, hanya sebagai tetangga. Saya rasa beliau ada tanggapan lain. Saya tidak sangka dia akan menembak saya,” kata Bettner.

Staudinger dikenakan uang jaminan berjumlah AS$15,000 (RM45,000) dan dilarang menghubungi atau mendekati Bettner. Dia juga menolak menerangkan kejadian berkenaan kepada media.

Buset, tobat Nek, udah uzur juga

Sumber:

Berita Harian

Popular posts from this blog

Ini Dia 14 Mahkota Paling Indah Di Dunia

Ini Dia Evolusi Bendera Amerika Dari Masa Ke Masa

10 Minuman Biasa Namun Bisa Membuat Otak Anda Jadi Luar Biasa.